CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday, January 2, 2010

Saya kata sirap lima ..bukan sirap limau...

Saya kata sirap lima bukan sirap limau..ni tajuk entri ri ni..



hehe..al kisah sal sirap ni bermula pada 2 thun setgh lpas....taktala diri ni mula menjejak kaki kat trengganu..gara2..nk g dftr sem 1 kat sana. Tgh nikmati pemndgn smsa on dway g dgun..perut mula keroncong..lalu..tindakan minda aku mula mengambil tempat..menyeru hati aku untuk mencari tmpt2 mkn yg ada..dlm erti kata lain..LAPAR..
...................................................................................................................................................................
dlm kekacauan mencari makanan..kornea mata tertumpu kat 1 kedai ni..maka mula lah perbualan order menu.(bahasa pe ni?hehe cubalah wat2 paham k)

makcik:ye nk minum mkang pe?
bapaku:em..(smbil memikir dan bertnya menu kat ank2nya ni.maka dia pun order)nsi greng biasa 4 nasi pataya 1.minum sirap lima k..

dengan berbanga..si makcik tu anguk2 tnda paham..dlm 5 mint kemudian jeng..air pun smpai..tp..agak2 memeranjatkan!!!
ada ke patut..dia bwa 1 gelas je sirap..bukan sirap lima gelas..ni hnya 1 sirap limau..bila masa la order sirap limau..pekak btul mak cik tu.huh..saat tu..bapaku tersenyum sorang2..kami tnya..kenapa?bapaku mula berkata..
kita kan karang kat tgnu..bukan kedah..kita ckp sirap lima..dia mungkin ingat sirap limau..bunyi seakan-akan..hehe..

akhirnya aku phm kata2 ayh ku..haha.."SAya kata sirap lima bukan sirap limau".maka ayh ku mula order lin..air tu adik aku yg minum..hehe.
maaf entri ni merepek kit=)
glitter-graphics.com

18 comments:

Unknown said...

hehe tu bkn kurang pdengaran tp kurang kefahaman....aigooo!! huhu

missiesya said...

tahu xpe..hehe

Anonymous said...

lain kali ckp bhse ganu lor!

hahaha..

morriss said...

nasib baik tak mintak sirap limau..dia bagi pulak sirap 5..haha..kembung perut minum...

missiesya said...

uruchimaru:dlu2 xthu r..karang da leh cikit2 ckp ganu..hehe

moriss:huh.thu xpe..lau x..msuk hos la jwabnya.kes minum bnyak gat sirap..hehe

Azizah Omar said...

kelakonye. naseb bek de kesabaran yang tinggi, pi order yg len. hehe.:)

Unknown said...

haha...dop pahang setarang mok cik tu...org kabo sirap 5 bukangnye sirap lima...kang aku lempang kang terkangkang...hanghanghang...ok x longhat ganu aku...tp aku bkn org ganu ye

missiesya said...

blh thn gak mung ckp ganu.huhu..
bereh bos..leh dah mung jdi org ganu =)

Zuwairi said...

hahaahahha.. nasib dia xbg buku lima;)

missiesya said...

hehe..lau dia bg buku lima melampau tu!!

Nurul Huda Rahim said...

heh. sedapnya sirap limau. argh entry kau buat aku haus! haha.

Unknown said...

lain kali cakap sirap five

Biela Jailani said...

haha

lain kali speking omputih sikit

missiesya said...

otak ketat:nk?nti g beli limau..wat cendiri!!=)

touyakaruma:hehe..agak2 r..lau makcik tu xtau?

biela jailani:hehe..speaking bangla r.

ahmad endo said...

stall kat mana?....aku nak pegi...hehehe...nak buat camtu jugak...hehehe

missiesya said...

nk tau kat ne?g kat sg tong..area bndar pemaisuri kat ganu..
g cri lau jumpa..hehe

hazwan said...

guna bahasa baku kot br paham huhu

Unknown said...

betul hazman guna bahasa standard siap bagi bahasa isyarat haha